OHJE: virkatut pannunaluset trikookuteesta

Viikonloppu kului Notkolassa pannunalusia virkaten. Materiaalina oli tällä(kin) kertaa trikookude, sitä kun on niin nopea työstää ja ilme on mukavan rouhea.

Ohjeita näihin on netti pullollaan, mutta tässä minun versioni. Itse ainakin tarvitsin seurattavan ohjeen, muutoin alkoi kummasti jokaisen alusen koko muuttua tehdessä.


OHJE: Virkattu pannunalunen

Materiaali: trikookude
Koukku: nro 8 (tai kuteen paksuuden mukaan)


1. kierros: tee 5 ketjusilmukkaa (kjs), yhdistä ympyräksi piilosilmukalla.
2. kierros: 1kjs + 9 kiintosilmukkaa (ks).
3. kierros: 1kjs + 2 ks jokaiseen edellisen kierroksen silmukkaan.
4. kierros: 1kjs + 2 ks joka toiseen edellisen kierroksen silmukkaan (1k lisäysten välissä oleviin silmukoihin).
5. kierros: 3kjs + 1 pylväs (p), 2 kjs + 2 p (jätä pylväsparien väliin yksi silmukka).
6. kierros: 1kjs + 1ks + *3ks edellisen kierroksen ketjusilmukoihin + 2ks*, toista *-* kierroksen loppuun.
7. kierros: 1kjs + 2ks + *3kjs + 5ks*, toista *-* kierroksen loppuun.
8. kierros: 1ks + *5p edellisen kierroksen ketjusilmukoihin + 1ks*, toista *-* kierroksen loppuun.

Päätä viimeinen kierros piilosilmukalla, päättele kuteiden päät ja höyrytä tasaiseksi.

Pari välikierrosta ohjeeseen lisäämällä tein samalla myös pöytätabletteja. Aika paksuja näistä tulee, mutta silti jotenkin tykkään tästä lookista. Sopivat mukavasti lankkupöydän kanssa.



Nyt voi leppoisin mielin jatkaa alkavaan viikkoon! Onneksi valon määrä lisääntyy päivä päivältä :)

Kommentit

  1. Kivan näköisiä. Täytyy ottaa joskus kokeiluun!

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Näitä on kyllä näppärä tehdä :)

    VastaaPoista
  3. Onpa kivat, täytyykin kokeilla kun trikookudetta on kaapissa, mutten ole keksinyt siitä kuin koreja. Kivaa viikonjatkoa!
    <3:llä Elina

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kaunis kiitos kommenteistasi!

Suositut tekstit